Z Prahy na Karlštejn na kole

Příjezd a parkování:  Na cyklostezku se můžeš napojit v Modřanech. Ideální je zaparkovat u kina “Modřanský biograf” (U Kina 44/1, 143 00 Praha 12-Modřany), kde nalezneš bezplatná parkovací místa po levé straně silnice. Start: Vystoupíš z auta a jsi prakticky na cyklostezce, jejíž část je hojně využívána i jako inlinová stezka. Nasedni na kolo a odboč doleva. Jeď pořád rovně, podél Vltavy. Trasa vede z Modřan (eventuálně z centra Prahy) až na Karlštejn. Po ca. 1 km vystoupej na most! Jeď směrem na Radotín (A102), přes Radotínský most a za ním směr Černošovice (A1). Žádný strach. Hladem ani žízní neumřeš. Na cestě je spoooousta občerstvení s kofolou, pivem, klobásami a dalšími skvělými dlabanci. 🙂 V Radotíně pojedeš kolem Kostela sv. Petra a Pavla. V Černošovicích jeď podél kolejí, kolem občerstvení s obrovským dětským pískovištěm, dále sestup z kola a vystoupej na železný most, ze kterého budeš mít krásný výhled na jez a začínající skalnaté podloží. Na druhé straně na tebe čeká město Všenory, kde pojedeš po silnici, podél kolejí. Dojedeš do Dobřichovic, přes modrý most, kolem dobřichovického zámku a infocentra. Pokračuj do města Lety. “Odtud už je to kousíček!” informuje neformální správce cyklostezky. 🙂 Který má konkurenci! 🙂 Vltavu střídá Berounka!V Letech přejedeš most a za mostem se napoj na pěšinatou cyklostezku podél řeky Berounky. Dorazíš do Řevnice k vlakovému nádraží. Přejeď opatrně koleje, lávku a jsi v Zadní Třebáni, která se nachází “krůček” před Karlštejnem. Dobré znamení: ulice Karlštejnská! 🙂Cesta z Modřan na Karlštejn (25 km) střídají cyklostezky se silnicemi (né příliš frekventovanými). Jedná se převážně o rovinatý asfaltový povrch, ale i pěšinaté stezky. Kolem kapličky a už jsi skoro v cíli! Cíl: Tolik očekávaný: Karštejn. Barokní majestátní hrad, který založil Karel IV. Z Modřan na Karlštejn na kole (tam a zpět) je skvělý jednodenní výlet, který lze spojit s prohlídkou hradu.  Cesta na kole je vhodná pro kolaře s kondičkou, a vytrvalostí. Pro děti není trasa fyzicky náročná, ale dlouhá. A kdo nemá sílu na zpáteční cestu, může na Karlštejně přespat v některém z hotelů nebo penzionů. Kdo má ještě elán? Tak hurá k “Malé a Velké Americe” (7 km od Karlštejna). Lom “Velká Amerika” je úchvatný a dá se celý obejít! Opatrně! Vstupné se neplatí. Více informací o jízdě na kole najdeš zde.